A home staging az otthonod eladásra való felkészítését jelenti. Pontosabban biztosítja, hogy a lakás a legjobb formában legyen, lehetőleg komolyabb felújítás nélkül.
Ha egy másik emberrel találkozunk, néhány perc alatt kialakítjuk róla a véleményünket, és eldöntjük, hogy szeretjük-e az illetőt, vagy nem. Ugyanez a mechanizmus működik a vevőnél a lakásod megtekintésekor. Ezért a home staging lehet a sikeres ingatlan eladás kulcsa. A cél az, hogy a hirdetésünk kiemekedjen a tömegből, és annyi potenciális vevőt tudjunk elcsábítani, amennyit csak lehet.
A lakáseladás során mindig legrövidebb időn belüli eladás és az ármaximalizálás a cél, hiszen a lakás várható eladási ára annál jobban csökken, minél több időt tölt a piacon. Itt olvashatsz az idő és az ár összefüggéseiről.
A Real Estate Staging Association kutatásai szerint a “sztédzsingelt”, vagyis eladásra felkészített lakások átlagosan 72%-kal kevesebb időt töltenek a piacon, mint a “hétköznapi” társaik. Aki felkészíti az otthonát az eladásra, jelentősen növeli az esélyeit a sikerre.
Amikor az autókereskedő átvesz egy használt autót, az első dolga, hogy kitakaríttatja, és felpolíroztatja a fényzést, hogy csillogjon-villogjon. Tisztában van vele, hogy a vevők nem akarnak problémát vásárolni a pénzükért, hanem a legjobb lehetőséget keresik.
Egy lakás esetén sincs ez másként. Lehet, hogy téged nem zavar a lógó szekrényajtó, a hiányzó parketta szegély, vagy a néhány repedés a falon. De abban biztos lehetsz, hogy a vevőd azonnal megjegyzi mindet, és ha nem is teszi szóvá, a döntését nagyban fogja befolyásolni. Képzeld bele magadat a vevő helyébe. Ha 30 milliót kéne kiadnod egy lakásért, nem kötnél bele minden apróságba, csak hogy alkudni tudj?
Az emberek 80%-a a következő képpen próbálja eladni a lakását: Felad egy hirdetést, majd hátradől, mint aki jól végezte a dolgát. Azt gondolja, hogy tetszik, akinek tetszik, akinek meg nem tetszik, az menjen a fenébe. Majd ezek az eladók vevők lesznek, és ugyanezt a passzivitást lehet elvárni tőlük, nem akarnak felújítást és problémát. Jó, vagy nagyon jó állapotú lakást akarnak venni, és MEG FOGJÁK FIZETNI az árat, amit kérsz érte, mert a munkát elvégezted helyettük!
A hibák kijavítása még kevés a maximális ár eléréséhez. Az otthonod megjelenéset hangulatossá és fényűzővé kell varázsolnod. Dobd ki a régi bútorodat, és cseréld le őket modern és trendi darabokra. Egy üres lakás esetén ez különösen fontos lehet, mert egy átlagos vevőnek nincs fantáziája, és nem fogja látni a terekben rejlő lehetőségeket.
Ha a lakásodat csilli-villi formába hoztad, már csak meg kell tudnod mutatni az érdeklődőknek a hirdetéseden keresztül. Ha már ennyit dolgoztál, kár lenne telefonnal készített, homályos, sötét fotókkal tönkrevágnod mindet. Ezért egy profi fotósra lesz szükséged, aki megfelelő minőségű képeket készít neked. Az ingatlanfotózásról ebben a cikkben olvashatsz bővebben
Tehát a home staging lényege, hogy az otthondat a lehető legjobb fényben tüntessük fel a vevő szemében. Ha egy vonzó terméket csinálsz a lakásodból, a vevők sokkal inkább bele tudnak szeretni, sokkal szívesebben fognak ajánlatot tenni, és magasabb árat fognak ajánlani, mivel tisztában lesznek azzal, hogy a vonzó portéka sok más vevőnek is tetszeni fog.
Ha beteszük 5 különböző embert mondjuk egy új építésű ház 5 teljesen egyforma lakásába, néhány hónap múlva 5 teljesen különböző otthont fogunk látni. Ez azért van, mert a tulajdonosok megszemélyesítik az otthonukat.
Amikor egy vevő lakásnézőbe megy, azt akarja látni, hogy az adott ingatlan megfelelő lesz-e arra, hogy a saját családja számára otthont biztosítson a következő 10-20 évre. Ha a lakás tele van valaki más családi fotóival, ereklyéivel, trófeáival, a leendő tulajdonosnak elég nehéz dolga lesz. És sajnos sem segít a dolgon, ha az eladó kedvenc színe a hupirózsaszín, és ezért ilyenre festette a nappalit. Lehet, hogy a jelenlegi lakó imádja ezt a szokatlan színt, de valószínűleg kevés ember fogja elképzelni a lakását ugyanebben a színben.
Egy lakás eladásra történő felkészítése vevőt képessé teszi arra, hogy elképzelje abban a jövőt. A lényeg, hogy a dekoráció minél neutrálisabb legyen, vagyis minél inkább megfeleljen a tömegek ízlésének.
A tapsztalataink szerint a felkészített lakások eladásakor 8-10%-kal magasabb eladási ár érhető el, mint az átlagos otthonok esetén. Ezen kívül ezek az ingatlanok jóval rövidebb időt töltenek a piacon, ami szintén jó az eladónak.
Ahhoz, hogy ezt az eredményt elérjük, a lakás értékének 1-3%-át kell befektetnünk. Egy 30 MFt értékű ingatlan esetén ez 300eFt – 900eFt közötti befektetés mellett 2 400eFt – 3 000eFt bevételt jelent. Ez a legrosszabb esetben is több, mint 300%-os hozamot jelent.
Ugye te is boldog lennél eladóként, ha egy kis extra pénz ütné a markodat? Ha a home staging lépéseit végig csinálod, nyugodt lehetsz, hogy mindent megtettél ami a sikeres eladáshoz szükséges. De számolj azzal, hogy ha extra eredményt szeretnél, extra időt, energiát és pénzt kell befektetned.
Ha nincs időd, vagy nem tudod, hogyan is fogj hozzá, szólj nekünk! Profi home staging tanácsadóval dolgozunk, aki segít neked, hogy olyan vonzó termékké varázsold az otthonodat, ami mágnesként vonzza a vevőket. De nem csak az otthonod felkészítésében tudunk segíteni, hanem full szervízt biztosítunk a lakáseladás során a fotózástól a licit lebonyolításán keresztül a közművek átírásáig.
Ha eladnád a lakásodat, vagy ingatlant vásárolnál, fordulj hozzám bizalommal!
Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.
Hozzászólások (0)