ADJUK EL…! DE MENNYIÉRT???

10 éve töltöm az életemet azzal, hogy segítek az embereknek lakásokat eladni. A tapasztalatom az hogy az eladóknak a legnagyobb nehézséget az ingatlan értékének megállapítása jelenti.

 

Közgazdaságtani alapfogalom, hogy egy áru értéke a kereslet és kínálat találkozási pontja.

Tegyük fel, van egy zsák krumplim, amire kitaláltam, hogy 1000 Ft-ért szertném eladni. A próbálkozásom sajnos minden bizonnyal hiábavaló lesz, ha a vevők csak 500 Ft-ot hajlandók adni egy zsák krumpliért.

Üldögélhetek hónapokig a standom mellett, nem lesz olyan vevő, akivel üzletet köthetnék. Lehet, hogy néhányan közel jönnek, kíváncsiskodva, hogy ugyan mi olyan extra ebben a krumpliban, hogy dupla annyiba kerül mint máshol, de pénzt senki nem fog adni a portékámért, mert elrugaszkodtam a piaci realitástól.

Talán 600-ért el lehetne még adni, de abban az esetben is nagyon meg kell tudnom magyarázni, hogy az én krumplimat mi különbözteti meg a másikétól.

 

Nincs ez másként a lakáspiacon sem.

Attól, hogy kitalálunk egy árat, amennyiért el szeretnénk adni a lakást, (mert ennyi a tartozásunk van, mert ennyibe kerül ami helyette vasarolni szeretnénk, mert ennyibe kerult nekünk, stb…)sajnos egyáltalán nem biztos hogy lesz olyan vevő, aki hajlandó ennyi pénzt adni érte!

Az eredmény

  • megnövekedett értékesítési idő (akár évek)
  • megnövekedett hirdetési költség (hiszen minél tovább hirdetjük, annál többet költünk rá)
  • ún. értékcsökkenési ciklus (egy vevő nem 2 nappal azelőtt kezdi nézni a lakáashirdetéseket, hogy megvásárolna valamit. Sokszor egy fél évig nézelődik, mielőtt elmegy megnézni az első lakást. Ha egy hirdetést 6 hónapja lát az oldalon, mit fog gondolni, mikor legközelebb elé kerül? EZT MÁR LÁTTAM… És már lapoz is tovább. A lakás hirdetésének “elfáradását” nevezzük értékcsökkenési ciklusnak.)
  • ahogy a tulajdonos hócipője idővel egyre inkább tele lesz, végül nem a legjobb hanem a következő ajánlatot fogja elfogadni, amivel rendszerint rengeteg pénzt veszít
  • nem a vevők versenyeznek a lakásért hanem a tulajdonos imádkozik a vevők kegyeiért. (A tárgyalástechnikában úgy nevezzük, hogy a tulaj nem tud a hatalom pozíciójából tárgyalni)
  • Felesleges idegeskedés, felesleges idő, felesleges energia

 

A legnagyobb hiba

A tulajdonosok legtöbbször ebbe a hibába esnek, mert vagy egyáltalán nem tájékozódnak az árakról, vagy a hirdetéseket veszik alapul, amikből viszont nem a piaci értéket látják, csupán azt, hogy mennyiért akarnak a tulajdonosok lakásokat eladni. A paradoxon az, hogy szinte CSAK olyan lakásokat látnak adott pillanatban, amik nincsenek eladva, tehát ezeknek az áraknak az ég világon semmi közük ahhoz, hogy a vevők mennyiért vennének…

A tudatos ügyfél értékbecslőt hív, hogy megtudja a lakás értékét. A logika nem rossz, csak annyi a bibi, hogy az értékbecslőnek soha nem kell érvényesítenie azt az árat, amit a papírra írt.

Azt az esetet, amikor alulárazzuk az árut, nem szükséges hosszasan tárgyalnunk. 

Hiszen világos, hogy ha a lakásunkat olcsóbban adjuk, mint amennyiért a vevők megvennék, bukni fogunk jó néhány milliót az üzleten.

Létfontosságú tehát, hogy a lakásunk eladásánál megfelelő forrásból szerezzük az információt.

 

Az árazás többé nem probléma!

A csapatunk majdnem 300 lakást ad el évente budapesten, így megfelelő tudással rendelkezünk, ahhoz, hogy valódi segítséget nyújtsunk ügyfeleinknek.

Ha eladnád a lakásodat, vagy ingatlant vásárolnál, fordulj hozzám bizalommal!

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Tájékoztatunk, hogy hozzászólásod csak utólagos jóváhagyás után jelenik meg a weboldalon.


Ide kattintva elolvashatja az adatvédelmi tájékoztatót.